Onze Branches

Wij zijn dé partij voor uw inkoopmanagement

AddContract is uw partner in inkoopmanagement

Wij richten ons op bedrijven en organisaties die hun inkoopbeleid willen verbeteren en  professionaliseren. Zo ondersteunen wij onder meer het MKB, vele zorginstellingen, het onderwijs, de logistiek, de horeca en nog veel meer organisaties om hen meer grip op en speelruimte te geven in de lopende contracten. 

AddContract is onder meer actief in de volgende branches:

Koploper in kostenreductie

Door onze ervaring en unieke werkwijze kunnen wij een interessante kostenreductie realiseren bij onze opdrachtgevers. Allereerst zorgen wij voor inzicht en overzicht in uw huidige contracten. Wanneer dit overzicht er is gaan wij aan de slag om te besparen op deze kosten. Gemiddeld besparen we 23% op de indirecte kosten. Hier zitten soms wel uitschieters bij van 50% besparing op specifieke dossiers.

Door onze No cure, No pay methode is onze dienstverlening altijd cashflow positief en draagt rechtstreeks bij aan het netto rendement van uw organisatie. Kortom, waar wacht u nog op? Neem hieronder contact met ons op en zodat wij ook voor uw organisatie kunnen besparen.

Het MKB+

Als MKB’er bent u druk met ondernemen, maar hoe zit het eigenlijk met de losse eindjes? Kijkt u jaarlijks naar al uw indirecte kosten contracten? Of laat u deze links liggen? Markten worden steeds flexibeler en de gemiddelde contractduur wordt steeds korter. Weet u wanneer uw energiecontract afloopt? Weet u wel of uw accountant een marktconforme vergoeding rekent?

Te weinig tijd hebben of denken dat het wel goed zit zijn voor veel MKB’ers logische redenen om niet actief bezig te zijn met de indirecte kosten contracten. Bovendien hebben niet alle MKB-bedrijven een vaste contractspecialist in dienst. Maar ook de ondersteunende contracten verdienen tijd en aandacht. Plan nu gratis uw Quick Scan in om te weten wat wij kunnen betekenen voor uw organisatie.

AddContract realiseerde de volgende besparingen voor het mkb

1 %

Besparing op print- en kopieerkosten!

1 %

Minder kosten op de energierekening!

1 %

Besparing op telefonie contracten!

1 %

Minder kosten kwijt aan ICT!

ZorgOrganisaties

Met meer aandacht en minder kopzorgen uw zorgtaak kunnen uitvoeren. We kennen allemaal het dilemma in de zorg. Terwijl de zorgvraag stijgt moet de zorg steeds beter maar ook goedkoper! AddContract helpt u om uw contracten beter op orde te hebben en te houden. AddContract ontzorgt al jaren zorginstellingen zoals huisartsenposten, tandartspraktijken, verpleeghuizen en dagopvang voor ouderen.

Aan de zorgverlener wordt gevraagd steeds beter haar zorgtaak uit te voeren, meer handen aan het bed en ook nog meer aandacht voor het individu te hebben. Dat alle aandacht naar de cliënt gaat is zoals het hoort, maar wat laat u zelf links liggen? Weet u wanneer een contract afloopt en bent u dan op tijd en goed voorbereid om een contract opnieuw aan te besteden? Rekent uw leverancier nog wel een marktconforme prijs? Misschien bent u wel beter af in een collectieve overeenkomst?

Meer tijd en aandacht voor de zorg? AddContract ontzorgt de zorg! 
U kunt als bestuur of directie uw tijd en aandacht natuurlijk beter volledig op uw primaire proces richten, met de zekerheid en in de wetenschap dat alle ondersteunende overeenkomsten op orde zijn en er nooit meer een contract aan uw aandacht zal ontsnappen. Dit alles geschiedt op een No Cure No Pay basis zonder enig risico voor uw organisatie.

1 %

Gemiddelde besparing op alle indirecte kosten.

Gemiddeld 23% besparing door goed inkoopmanagement

Met behoud van dezelfde service en kwaliteit van dienstverlening! Deze besparingen dragen per direct bij aan het netto rendement van uw organisatie. Daarmee kunt u direct uw voordeel doen. 

Gemiddeld besparen wij tussen de 20% en 30% per dossier met uitschieters tot soms wel 50% besparing. Daar waar dossiers van diverse opdrachtgevers in collectieve regelingen kunnen worden gecombineerd, zijn veelal nog grotere voordelen te behalen. 

KinderOrganisaties

Doordecentralisatie. Herkent u deze term? Er komen steeds meer verantwoordelijkheden op het bordje van kinderorganisaties zoals het onderwijs, peuterspeelzalen en kinderdagverblijven te liggen. Steeds meer taken worden door overheden doorgeschoven naar de besturen. De tijd dat de kinderorganisatie alleen verantwoordelijk was voor het pedagogische klimaat ligt inmiddels ver achter ons!

Een toenemend aantal gemeenten brengt het eigendom van gebouwen onder bij de gebruikers. Hierdoor valt naast het regulier onderhoud (o.a. schilderwerk, lekkages) tegenwoordig ook het grootonderhoud onder verantwoordelijkheid van de organisatie. Juridisch gezien is het dagelijks bestuur dus ook verantwoordelijk voor de opstal- of WA-verzekeringen, certificering speeltoestellen, veiligheid terrein, etc. Veel gemeenten bieden bovendien ook geen collectieve regelingen meer aan!

Meer tijd en aandacht voor de kinderen? Met AddContract heeft u weer rust in de organisatie. Door goed en overzichtelijk contractmanagement besparen wij op de indirecte kosten en heeft u weer budget voor andere zaken beschikbaar.

één

twee

drie

vier...

Klant staat centraal

Onze AddContract consultant werkt bij u op kantoor om alle bestaande overeenkomsten te traceren en te inventariseren. Deze consultant wordt uw vaste aanspreekpunt zodat u altijd weet wie u over de vloer krijgt. Aan de hand van de grootboekrekening krijgen we een goed overzicht van de kosten die u maakt. Ontbrekende informatie vragen we op bij de leverancier om vervolgens alle contractgegevens bijeen te brengen in ons contractmanagement systeem.

Nadat al uw contracten en bijbehorende voorwaarden door ons in kaart zijn gebracht gaan we aan de slag om de contracten te vergelijken met hun marktwaarden zoals wij die kennen vanuit onze praktijkervaring. Onnodige kosten zitten vaak verborgen in contractvoorwaarden die niet altijd even relevant voor u zijn. We nemen de voorwaarden door en vergelijken deze met uw bedrijfsvoering en met de standaard binnen uw branche. Daarnaast onderzoeken we of we de contractvoorwaarden meer in uw voordeel kunnen krijgen door bepaalde slimmigheden te verwerken.

Zodra er een contract afloopt zijn we goed voorbereid op het vernieuwen of her-afsluiten van het contract. We bespreken met u de mogelijkheden en maken samen een plan van aanpak. De eindbeslissing is te allen tijde aan de contracteigenaar, aan u dus!

Nu we een plan van aanpak klaar hebben liggen, is het wachten tot een contract afloopt. Ruim voor de einddatum van een contract zal AddContract voor u offertes aanvragen om zo mogelijk u een betere deal aan te bieden. U hoeft hiervoor zelf niets te doen.

We doen een offerteaanvraag bij uw bestaande leverancier en bij twee andere aanbieders, op basis van de in het plan van aanpak gemaakte afspraken. Vervolgens bespreken wij de offertes en aanbiedingen met u. Eventuele mogelijkheid kan zijn om aan te sluiten bij een collectiviteitsregeling.

Als de aanbiedingen door u zijn goedgekeurd, gaat AddContract nog een stap verder en gaan we namens u offertes uitonderhandelen, zodat u echt de scherpst mogelijke prijs krijgt. We doen de eindcontrole van het gekozen contract van de desbetreffende aanbieder en zorgen ervoor dat dit contract wordt geïmplementeerd.

Het gehele traject doen we volgens afspraak op No Cure No Pay basis. Als we voor u een besparing hebben weten te realiseren, ontvangt AddContract een percentage van de gerealiseerde besparing.

De AddContract consultant is op regelmatige basis bij u op kantoor werkzaam om daar de lopende zaken te stroomlijnen, evaluaties voor te bereiden, facturen steekproefsgewijs te checken en correcte uitvoering van de overeenkomsten te controleren.

Scherpe tarieven zijn uiteraard belangrijk. Echter, op de eerste plaats staat kwaliteit van dienstverlening van uw leveranciers zoals u die gewend bent. Wij ontzorgen u volledig. 

AddContract voor uw organisatie? Laten we het gesprek aangaan!

Met AddContract heeft u weer controle over uw indirecte kosten!

627 565